One in a million

Alla inlägg den 17 maj 2020

Av Sarplaninac - 17 maj 2020 22:16

Två hundpromenader som vi dessutom lyckades pricka in _mellan_ skurarna, för idag har det annars mest regnat rejält hela dagen. En hel del lydnad och så lite sökövningar. Mina hundar är helt enkelt fantastiska, duktiga, lydiga, ren lycka och kärlek på fyra ben, i lagom format. Tänk att jag får ha dessa i mitt liv.

Städat och tvättat här hemma övrig tid. Tog nyss in dyblöta höns för natten, som av någon anledning inte gått in själva trots att dörren står öppen hela dagarna. Satte på värmelampan igen så de kan torka lite. Och när jag gick trängdes de allihopa under den.

En bra dag, där jag har levt upp till mina förväntningar på mig själv, och även fått mycket gjort.

Av Sarplaninac - 17 maj 2020 14:45

Idag satte min nya granne igång röj och motorsågen 08:20 en söndagsmorgon, precis när jag hade satt mig tillrätta i soffan för en kortare meditation.
Mitt gamla jag, hade gått i taket, ondgjort mig över allt från min otur med grannar till att allting alltid ska drabba mig, kan jag aldrig få något lugn och livet är orättvist de luxe.

Jag ska inte säga att jag inte först blev en aning stressad inuti, eller att jag inte fick kämpa med mig själv, mina flashbacks, min ljudkänslighet och min ptsd. En stund hade jag en mental brottningsmatch med mig själv, sen läste jag attraktionslagarna igen, och särskilt då vissa delar. Upprepade dem för mig själv som ett mantra.

Sen tog jag på mig mina brusreducerande hörlurar, satte mig i bilen och mediterade, sen med hörlurarna fortfarande på, städade jag huset och sen kändes allting väldigt bra igen, och nu är det tyst i grannhuset.

Jag är så nöjd med mig själv och mitt sätt att välja hur jag ska både reagera och agera på situationer som är jobbiga, och jag känner mig lättad och glad.

(Jag råkade väldigt illa ut där jag bodde förut, blev utsatt för ett brutalt brott och tvingades sen bo kvar granne med människan i över ett år innan jag äntligen blev av med huset. Många fester, mycket liv och gap därifrån, och hela tiden hans, gärningsmannens höga skratt som ekade in i mitt hus och sovrum om nätterna, det satte sina spår och som en direkt konsekvens av brottet, höll jag dessutom på att dö efteråt.)





Men nu ser jag bara framåt, fokus på det bra det fina i livet, och idag tänker jag vara stolt och nöjd med mig själv och mina val.

Av Sarplaninac - 17 maj 2020 07:49

God morgon, och idag fick jag sova ända fram tillhalvsju, utan att Noah väckt mig tidigare och velat gå ut. När jag gick ner för trappan förstod jag varför, en kisspöl på golvet avslöjade anledningen. 

   

Lite bilder från gårdagens ljuvliga promenader.

       

Meditation i skogen.


  Jag vaknade idag, full av ljus, glädje och livslust. 

     

Nu ska jag ha en stunds morgonmeditation, ett bra sätt att börja dagen på, även om den egentligen började för länge sedan, ;)

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards