One in a million

Alla inlägg den 12 maj 2020

Av Sarplaninac - 12 maj 2020 19:59

Samma erfarenhet med Neah som med Noah. En helt annan hund när hon fick gå utan brorsan

Hon höll sig nära oss under hela promenaden. Inget älgmöte, men en fyrhjuling dök upp bland träden och den gröna mosssn. Inger som störde Neah. Hon kom snällt och jag kopplade henne vid själva mötet.

Regnandet avtog, och sedan på hemvägen lyste solen över oss.

Av Sarplaninac - 12 maj 2020 19:26

Idag delade vi på hundarna och gick först med Noah i skogen.
Och vilken skillnad! Wouv han höll sig nära oss hela tiden, så otroligt följsam och uppmärksam. När syrran är med så drar de gärna iväg långt ganska ofta, vilket inte jag tillåter, utan tvingas kalla in dem ständigt. Särskilt sista veckan har jag noterat det när vi varit ute.

Men idag alltså. Plötsligt mötte vi en stor älg, Noah stannade en bit ifrån, liksom frös i steget och blev ståendes och iakttog den "enorma hunden" :))

Dottern och jag ropade på honom, älgen började springa, och Noah kom lydigt till oss och satte inte av efter älgen.
Och jag är så nöjd och glad att jag inte ens finner ord för att beskriva. Jag har jobbat mycket med valparna sedan dag ett, och det här var ett kvitto på det och förmodligen en aning tur också, att han inte har så mycket jaktlust i sig, och att han bara är fem månader, men ändå. Idag tänker jag vara stolt och glad över honom och över mig!

#älgen #hundochälg #noahochälgen #lydighund

Av Sarplaninac - 12 maj 2020 09:00

En natt med hagel, regn och hårda vindbyar, men utan mardrömmar.

Bild från igår, men solen lyser faktiskt nu igen även om det är vinterkallt ute med bara 5 plus.

(galler för att rädda återstoden av soffhörnet)

Jag ska snart ta min skoda med sitt trasiga hjullager, köra till Helsingborg och Ängelholm, och hoppas att det håller ytterligare tio tolv mil idag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards