One in a million

Alla inlägg den 9 maj 2020

Av Sarplaninac - 9 maj 2020 12:43

Jag gräver, och gräver och gräver.
Första hålet gick faktiskt att gräva hela 70 cm ner utan att jag stötte på bautastenar, så där kunde jag och dottern hjälpas åt att lyfta en av 55 kilos klumparna på plats.

Nu ska jag gräva resten av de sex hålen som ska vara(två är redan klara) och de som inte går att komma ner till 70 cm på, där ska jag gjuta istället. Material redan beställt och ska hämtas på tisdag.

Hundarna hjälper till på sitt sätt, genom att gräva i jordhögarna som blir och sen hoppa upp på min rygg när jag gräver :))
Ni ser grannhuset i bakgrunden på bilden.

Sol och sommar idag. Kroppen värker och protesterar, men viljan är starkare.

Av Sarplaninac - 9 maj 2020 07:16

Jag sitter på passagerarsidan i en bil, det är min näst yngsta son som kör. Han ökar farten hela tiden och jag är rädd, men han försäkrar mig att han har kontrollen. Över en bro, och sen en påfart till motorvägen och hela tiden ökar han farten.

Sen händer det ändå, han tappar kontrollen över bilen, vi faller fritt i ett ingenstans, och jag vet att vi kommer dö. Jag ser rubrikerna framför mig, och bilder fladdrar förbi, bilen är ett oigenkännligt vrak, och vi också.

Jag har drabbats av ett rejält bakslag i min själ just nu, och jag får kämpa hårt för att hålla mig uppe.
Men det här är ju tänkt att vara en positiv blogg, med vackra bilder och ett ljust perspektiv, så oavsett hur jag mår så ska jag ändå försöka fokusera på ljuspunkterna i tillvaron.

Jag har faktiskt sovit bra inatt, trots mardrömmarna.
Igår var ingen vidare dag och svårt att se någon riktig ljuspunkt. Bilen gick inte igenom besiktningen, och det var väl väntat, och när jag kom hem hade hundarna tuggat sönder soffan.

 

Som om det inte räckte med det fick min dotter världens utbrott som naturligtvis gick ut över mig. 

Så det var svårt att se något positivt att skriva om just igår. Det ska vara min allra finaste vän då som alltid finns där och stöttar mig. Vi hade långa samtal och sen kändes det lite bättre. Jag har börjat med nya projekt på tomten, för att få till den avskildhet jag så innerligt önskar och som gjorde att jag flyttade hit, när jag nu olyckligtvis får en granne väldigt nära inpå, sen någon bestämde sig för att renovera ett ruttet ödehus där taket rasat in.

 

Men idag är en ny dag och nya ljusglimtar att fånga..Jag ska gräva vidare på baksidan av mitt stenhus, för att sen bygga staket.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards