One in a million

Alla inlägg den 4 maj 2020

Av Sarplaninac - 4 maj 2020 21:59

Dagarna börjar alltid mellan 05-06 någon gång då Noah insisterar på att han ska få gå ut.
Sedan är det hönsen, mat, fylla på vatten och släppa ut dem.
Frukost till hundarna och mig, gå in i det andra huset där dottern bor och ge frukost till gamlingarna och släppa ut dem i hundgården. Ofta får jag även hämta ved och tända i kaminerna hos henne.

Idag fick jag dessutom byta hjul på skottkärran. Rätt tradigt att köra den fullastad med punktering.
Sen skottade jag ut spån och skit ur hönshuset, städade det och höll samtidigt på att hosta upp lungorna då jag inte tål damm längre. Fyllde på med nytt spån och gjorde fint.

Började med mitt minidrivhus, men konstaterade att jag behövde mer jord. Körde iväg till närmsta Ica och köpte fyra säckar, pratade med min finaste vän i telefonen, och hon ville ge mig lite plantor och blommor, så då styrde jag skodan till närmsta handelsträdgård.

Kom hem med fyra amplar, tre tomatplantor och fyra lavendel.

Borrade och skruvade i en extra krok. Hängde upp amplarna. Lagade sen lunch till mig och dottern, bar in jorden från bilen och började plantera ut växter i minidrivhuset.

Sen slog tröttheten till med full kraft och jag kunde inte göra något annat än sjunka ner i soffan och ge efter för den. Jag frös, mådde lite illa och matlusten var som bortblåst.

Sen har det inte blivit mycket gjort utöver det vanliga då, hundar mat, ta in hönsen för natten utfodra osv Hundarna och jag fick en vilodag idag, och promenaden får anstå till imorgon.

Istället klippte jag klor och borstade igenom deras pälsar, och tränade lite lydnad.


Det är så sjukt jobbigt när jag blir sådär trött. Den känslan är så utmattande att den inte ens går att beskriva.
Nu ska jag sova på saken och jag hoppas natten blir lugn. Det är alltför ofta rena dårhuset här med en "brunstig" katt som skriker halva natten utanför fönstret och så hundar som vill gå upp tidigare än tidigast på morgnarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards