One in a million

Direktlänk till inlägg 30 april 2020

Vildkatten

Av Sarplaninac - 30 april 2020 18:54

Så kan det gå när man dricker vin på en onsdag. Ha ha. (Och inte ser vart man sätter fötterna, utan sparkar omkull det tomma glaset på stengolvet) Hände igår, och ser ut som ett litet konstverk i modern tappning. :)

Handlat i Markaryd idag, och regnet föll över min gamla skoda. Endast 6 plusgrader. Det fortsatte även på kvällen när hundarna skulle ut, och jag tog fram min vintermössa, dubbla jackor och gav mig av.

Det var ganska skönt ändå när jag kommit ut, och som man kan se väldigt väl, så var det mycket uppskattat av hundarna.

Jag har hittat nya inställningar på mobilkameran, och jag tycker faktiskt att bilderna blir bättre nu.

Neah hatar att bli torkad när vi varit ute i regn, hon sprattlar, rivs och försöker slippa undan till varje pris och jag har rivmärken på benen som om jag hade varit i närkamp med en vildkatt. Måste jobba lite på det där, men just nu är det nog förlåtet för hundarna ligger på varsin sida i soffan bredvid mig, med sina söta huvuden i mitt knä och sover.

Noah bryr sig inte, han njuter av att både duschas och torkas. Ja all uppmärksamhet och allt ljus på Noah är bra enligt honom :)

Snart ska jag köra till Hässleholm och hämta sonen.

#vildkatten #australienshepherd #sagoskog #hässleholm

 
 
wiper

wiper

1 maj 2020 07:45

sånt har man ju varit med om några gånger genom livet ;). Din bild blev verkligen som ett konstverk, ursnyggt.

Du har verkligen tagit fina bilder på hundarna och i en bra vinkel så det ser lite konstnärligt ut. Du har öga för detta. Gillar även stenhögen och man blir glad av skogen

Ha en fin Valborgshelg
Hälsning från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

1 maj 2020 07:51

Åh tack så mycket :)
Ha en fin valborg!

 
Anki

Anki

1 maj 2020 08:25

Glaskras är sånt som händer, även utan att ha druckit vin :)
Fina bilder på både hundar och skogen ... och ja, glaset ser ut som en dyrbar konstinstallation! Snyggt!
Ha en fin 1:a maj!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

1 maj 2020 09:28

Ha ha :)
Ja modern konst.
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

1 maj 2020 10:13

Ooops som det kan gå... Jag brukar oftast ha mina glas på bordet och då jag inte är så bra på karatesparkar så klarar dom sig oftast oskadda ;-)

Vilka härliga bilder på hundarna! Dom är allt ena riktiga linslöss :-D

Ha en fin första maj! :-)

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

1 maj 2020 10:46

Ha ha ja jag borde nog också pröva att ha dem på bordet, glasen alltså, inte hundarna :) Fast inte ens där är det särskilt säkert med tanke på katten.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards