One in a million

Alla inlägg den 30 april 2020

Av Sarplaninac - 30 april 2020 18:54

Så kan det gå när man dricker vin på en onsdag. Ha ha. (Och inte ser vart man sätter fötterna, utan sparkar omkull det tomma glaset på stengolvet) Hände igår, och ser ut som ett litet konstverk i modern tappning. :)

Handlat i Markaryd idag, och regnet föll över min gamla skoda. Endast 6 plusgrader. Det fortsatte även på kvällen när hundarna skulle ut, och jag tog fram min vintermössa, dubbla jackor och gav mig av.

Det var ganska skönt ändå när jag kommit ut, och som man kan se väldigt väl, så var det mycket uppskattat av hundarna.

Jag har hittat nya inställningar på mobilkameran, och jag tycker faktiskt att bilderna blir bättre nu.

Neah hatar att bli torkad när vi varit ute i regn, hon sprattlar, rivs och försöker slippa undan till varje pris och jag har rivmärken på benen som om jag hade varit i närkamp med en vildkatt. Måste jobba lite på det där, men just nu är det nog förlåtet för hundarna ligger på varsin sida i soffan bredvid mig, med sina söta huvuden i mitt knä och sover.

Noah bryr sig inte, han njuter av att både duschas och torkas. Ja all uppmärksamhet och allt ljus på Noah är bra enligt honom :)

Snart ska jag köra till Hässleholm och hämta sonen.

#vildkatten #australienshepherd #sagoskog #hässleholm

Av Sarplaninac - 30 april 2020 11:26

Edith Södergran

#kärlek #dikter #hundar

Av Sarplaninac - 30 april 2020 07:39

En ny morgon har tagit sin början. Hur natten var ska vi inte ens avhandla, men klockan fem ställde jag ut Stella...   Neverending story of my nights..

     

Igår körde jag som sagt till Klippan och hämtade en kyl. Trodde först att gpsen hade lurat mig, när vägen dit gick via smala slingrande grusvägar, ungefär som hem till mig, men nejdå, till sist kom jag fram och kylen var i det utlovade skicket, aldrig använd och halva priset mot en ny i emballage.

Säljaren tittade tveksamt på mig när jag kom med min skoda octavia, men det är bara för att de varken känner mig eller min bil, ha ha, sen öppnade jag bakluckan och visade mitt gigantiska lastutrymme med nedbäddat baksäte, och kylen hivades in per omgående och sen tog vi samma grusvägar hem igen.

     

Hundarna hade fått vara ensamma hemma under tiden, och hör och häpna, de hade inte gjort någonting, inte bitit sönder eller rivit ut något alls. Chocken i mig sitter  fortfarande kvar, ha ha.

Så här vänlig är Noah med katten. När jag skickade dem till min bästa vän på sms sade hon att det först såg ut på håll som att han satte på katten, och jag skrattade så det hördes hela vägen till Helsingborg...

   

Jag drack ett glas vin och pratade i telefonen med min bästa vän, bara sådär på en onsdag. Gick upp på vinden där de förra ägarna lämnat kvar saker, så mycket att det skulle gå att ha en enorm loppis. Fann denna mugg, det absolut fulaste jag någonsin sett tror jag, och bara därför var jag tvungen ta med den ner. ha ha..

 

Fick besked att jag har fyra stenar i gallan, men inte så stora och inget som påverkar mig just nu. I övrigt var allting utan anmärkning. Underbart!

Ikväll kommer min yngsta son.   Åh det ska bli så mysigt att få ha han här några dagar. 

 

#gallsten #yngstason #aussiehundar #fulastemuggen #skogslivet #kattenstella

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards