One in a million

Alla inlägg den 29 april 2020

Av Sarplaninac - 29 april 2020 14:02

Hundpromenad i skogen, mulet och långt till sol idag, men jag och dottern lyste upp vår tillvaro alldeles utmärkt själva, med skratt och bus med hundarna i den magiska skogen.

Och där var det ett igen, ett hjärta..

Nu ska vi köra till Klippan och hämta en kyl till mitt hus. Jag skänker bort min nya fina rostfria till dottern :) och väljer en som får bättre plats i mitt lilla hus.

En bild på en höna, ja bara för att, inget särskilt :) vill bara visa hur stora och fina de börjar bli.

Lite oklart med andemeningen i den, men hursomhelst tycker jag att den är vacker, och vackra ord gör mig glad.

Av Sarplaninac - 29 april 2020 07:57

God morgon.

05:00 tyckte Noah "extra allt" att det var dags att gå upp. Det tyckte inte jag.

Släppte ut dem på gården för en snabb morgonrastning, tog sen in dem och drog täcket över huvudet igen. Noah protesterade, slängde runt matskålarna så det lät i hela huset, härjade med Neah och skällde, och med beslutsamma steg ner för trappan hämtade jag sen Neah, bar upp henne till sovloftet, ställde en grind i trappan och lämnade mardören åt sitt eget öde på nedervåningen. 

Han suckade djupt och högt, livet var verkligen orättvist, sedan somnade vi om, en sorts halvslummer fram till halvsju.

 

Till fågelkvitter precis utanför det öppna fönstret, fåglar i varenda holk, somnade jag om. Det är helt enkelt ljuvligt, det vackraste ljud man kan börja sin dag med. Ljud av liv, av nytt liv, av förhoppningar.

 

 

Edith Södergran. Sådan fantastisk poet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards