One in a million

Alla inlägg den 28 april 2020

Av Sarplaninac - 28 april 2020 21:43

Kvällen i skogen, solen som gick ned mellan träden, luften en aning kylig och fåglarna som hade tystnat. Alla dofter så påtagliga,  jord och mossa som kommer upp från marken, hög och klar luft, doften av vår, doften av förväntan, hela skogen håller andan inför vad som ska komma.

   

Vi går, hoppar, springer, flyger fram, lätta steg över marken, glada skratt stiger upp mellan stammarna, fastnar ett kort ögonblick i trädkronorna, innan de skingras för vinden, löses upp och blir en del av allt det blå.

 

   


Jag är fri, min själ är fri där den svävar fram över marken. 

 

 

Av Sarplaninac - 28 april 2020 13:56

Jag hör från vänner och bekanta runt om i landet att det är snö och tråkigt väder hos dem.
Det är de inte här.

Helsingborg just nu. Jag och hundarna traskar omkring, väntar på dottern.
Solen lyser, himlen är blå och människor är glada i vårsolen, de ler och tinar upp efter vinterns och höstens mörka grå.

Både läkar och psykologbesök har gått bra. Fortsatt sjukskriven till i höst.

En kaffe på en bänk i solen. På ett trappsteg utanför en port sitter en kvinna och äter sushi, ett äldre par går långsamt förbi med käpp och rullator. Allting andas liv och förhoppning, om en ljus framtid, om en sommar igen. Eller så är det bara jag, som ser ljust på allting.. :)

Av Sarplaninac - 28 april 2020 08:06

God morgon!
Ännu en bra natt med både katt och hundar. Det börjar arta sig nu.. Tyvärr ringde larmet redan klockan sex, idag är det läkarbesök för mig, annat besök och sen polisen i Helsingborg med min dotter. En heldag alltså.

Vädret är grått och solen lyser med sin frånvaro, men inuti mig är det ljust, solen och ljuset har hittat in i min själ igen.

Ha en fin dag, det tänker jag ha :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards