One in a million

Alla inlägg den 27 april 2020

Av Sarplaninac - 27 april 2020 22:01

Minispår, sökrutor och promenad stod på dagens hundagenda. Den ser nästan alltid ut så, bara med viss variation. Lite lydnad också i korta sessioner.
All övrig tid får de gå fritt ut och in på gården precis som de vill.

Ändå har de små huliganerna bitit sönder hönsens vattenautomat och fått tag på en säck med jord, den enda jag tydligen inte lyckats gömma ordentligt, och glatt kommit galopperandes ute på tomten med den mellan sig, alltmedan jorden skvätte åt alla håll.

Mulet och grått idag, men ändå varmt. Alla skogens dofter kom fram, och ett annat ljus.
En vilsam promenad, balsam för själen.

Nu faller regnet, och jag har tagit in alla hönsen, burit in ved och tänt kaminerna inne hos dottern för natten.

Hundarna är fortsatt vilda och jag skickade ut dem en stund i regnet. Själv är jag glad, nöjd med dagen och full av tillförsikt och glädje inför framtiden.

Av Sarplaninac - 27 april 2020 07:26

God morgon!
Somnade vid elva igår med katten Stella i sängen och hundarna en trappa ner i soffan.
Innan hade de sett ett läskigt rådjur :) ute på ängen bredvid huset, "hemska" djur det där, och skällt så högt som bara en knappt 5-månaders valp kan, för att varna mig för detta farliga djur, och som tack tog jag in dem. Obegripligt tyckte hundarna. ;))

Vid fem gjorde jag misstaget att vända på mig i sängen, vilket Stella tolkade som att det var dags att gå upp.
Hundarna vaknade i soffan och jag släppte ut dem en liten stund, sen somnade jag faktiskt om igen.

Vaknade kvart i sju, Noah påtalade högljutt att han höll på att svälta ihjäl, och att detta var att likna vid vid vanvård av hund, så jag pallrade mig genast ur sängen och gav dem frukost. *ler*

Varför är det galler in till tvättstugan tänker Noah och Neah, och varför får katten gå in där. Orättvist..

Dags att fylla på zoegas muggen nu, och se på en bra serie.

(inlägg skrivet med glimten i ögat)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards