One in a million

Alla inlägg den 25 april 2020

Av Sarplaninac - 25 april 2020 22:03

Målat färdigt långsida carport, gått med hundarna, fikat i solen och gått varsitt kort spår med aussierna.

Ännu en ljuvlig dag, och jag är tacksam över så mycket. Den här platsen, mina fina vänner, och allra särskilt en som står mig allra närmast, hundarna, hönsen, katten Stella och mina barn såklart. Det finns så mycket att vara tacksam över, och att jag äntligen mår så bra igen.

Nu är det kväll på gården då dagarna här oftast börjar väldigt tidigt.

Så här blev det när jag var klar. :)

Av Sarplaninac - 25 april 2020 12:43

Ännu en stökig natt. Det där med en busig katt som väcker upp valparna redan vid fyra, och sen är det cirkus här, det är väl ingen riktig höjdare, och något jag måste försöka komma tillrätta med.

Idag målar jag, Falu rödfärg på carport, och dottern rensar ogräs.
Det är kyligt och jag fryser när solen går i moln.
Förra året blev jag anfallen av ilskna bålgetingar när jag stod uppe på carportens plåttak och balanserade med färghink och pensel, , så därför blev det inte klart på stallet. Kanske kan jag lyckas bättre nu då, innan de vaknar igen.

Jag har även målat det vita på stora huset, skrapat, grundat och sen målat fönsterfoder.
Dottern skrapade det på övervåningen, och sen ska jag ta det också.

Måste få upp planket som ska dela tomten i två halvor, så jag kan ha mina odlingar, växthus och annat på ena sidan, och hundarna på den andra.
Men det var inte så enkelt som jag hade föreställt mig, och tyvärr går det inte på bara ren vilja och envishet längre. Ryggen låser sig och min opererade högerhand krånglar. Jag behöver hjälp men har inte råd att betala något till någon direkt heller just nu.




Ännu en gammal bild på dottern och min brors dåvarande schäferhane. Minns det som igår, men ändå känns det som hundra år sedan. Tid är märkligt, hur den kan upplevas.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards