One in a million

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Sarplaninac - 22 april 2020 21:07

En dag på gården i solen, stillhet över allting.
Dottern och jag i varsin solstol, sovande hundar i skuggan, en katt ute på äventyr, och höns som utforskar världen utanför hönsgården.

Kaffe och krabbelurer, eller som min gamla pappa kallade dem när vi var små, sockerplättar. Det blev lite rolig form på dem, men de smakade gott.

På kvällen när det blivit lite svalare, gick vi ut i skogen, och idag höll sig Neah hos oss hela tiden, och jag hade lite extra koll på henne.

Sista veckorna har jag sett hjärtan överallt.
Ett omen? Ett gott tecken? :)

[Bild]

Fick en bild av min bror idag. Min dotter och min gamla schäfer, för evigheter sedan. I en annan tid, ett annat liv, och åren som går.

Av Sarplaninac - 22 april 2020 10:07

God morgon!
Jag hade svårt att somna igår, var alldeles för uppstressad inuti efter incidenten med Neah.

Så hördes tassande steg i trappan, och Neah kom upp, lade sig tätt intill mig i sängen, och efter bara någon minut, kom även Stella.
Med de små kattassarna trampandes mot min rygg, och till ljudet av hennes spinnande, somnade jag och sov som ett litet barn.

Morgonen började sedan vid sex. Fågelsång, sol och kyla. Noah tittade in genom fönstret, och Stella vågade sig ut genom ytterdörren den här gången. Framsteg.

Idag har jag öppnat dörren till hönsgården, och låter dem ströva fritt på tomten under Neahs vaksamma blick. Noah gick fram som en ångvält, for in genom hönsluckan och vettskrämda fåglar flög överallt. När jag fick tag i honom låg han på en höna som skrek i högan sky. Han hade inte på något sätt skadat henne, men han är så klumpig och burdus i sin nyfikenhet och van vid tåliga Stella. Hade önskat att någon av tupparna hade nypt till honom, men inte då. Så det blev koppel för hans del.

#hundochhöns #Neahvaktarhöns #sovamedkatten #Stella #jagahöns #kattatt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards