One in a million

Alla inlägg den 20 april 2020

Av Sarplaninac - 20 april 2020 21:59

Vi har varit i Örkelljunga idag, och sen till Markaryd, för givetvis var bravecto slut på apoteket i Örkelljunga.

Sen har vi varit i skogen, fast idag var alla trötta, förmodligen för att det var 19 grader varmt ute i skuggan, och hundarna är nog mer av modellen som gillar kyla.

Jag älskar värme :) och njöt i fulla drag.

Tre hundar får lätt plats i buren.

Fast hundarna gjorde fula miner :)) ha ha.

Nu hoppas jag på lite sömn inatt. Det har varit aningen stökigt de sista nätterna.

Av Sarplaninac - 20 april 2020 07:22

Vaknar till minusgrader och sol som så många andra morgnar nu.
Alldeles för tidigt, klockan är 05:35 och Noah tycker det är dags att gå ut.
Inatt har han inte gjort något inne i alla fall.

Nässelsoppan som jag lagade själv igår, för första gången i mitt liv, blev jättegod.
Billigt, nyttigt och gott, det blir fler gånger, och det passar min ekonomi förträffligt..

Igår gjorde jag klart med bilburen, och så här bra blev det. :)
Hundarna fann sig tillrätta med en gång, och sov avspänt med gott om plats. Han som sålde den sa att det varit många och tittat på den, men som inte hade fått plats med den i sina stora bilar. Tänk att en crazydoglady med en liten skoda octavia skulle lyckas då :))

Igår hjälpte jag dottern med det ekonomiska som vanligt varje månad, och som vanligt krånglade allting. Bläcket i skrivaren tog slut, pappret fastnade, och ett papper vi verkligen behövde saknades, jag laddade upp på nytt på skrivbordet i datorn, men sen gick det inte att hitta bilagan när jag skulle infoga den.

När jag till slut fått ordning på det mesta var klockan efter nio och jag var helt slut, min hjärna hade sagt upp sig för länge sen och var redan temporärt bortkopplad. Jag hatar allt pappersarbete. För mig är det värre än ett maratonlopp.

Noah är full med fästingar varenda dag, och nu måste jag åka till apoteket och hämta ut dyr medicin mot dessa och dessutom hämta ett nytt papper på kommunhuset eftersom vi inte kunde hitta pappret igår hur vi än letade.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards