One in a million

Alla inlägg den 17 april 2020

Av Sarplaninac - 17 april 2020 21:57

Stella har synts till ute på gården under dagen, men jag har inte kommit nära henne, förtän nu ikväll. När jag släppte ut valparna för sista rastningen, kom hon springandes fram till dem, och nu fick jag klappa henne, och då passade jag på att lyfta in henne i huset igen. :)

Gammal bild, men nu är hon hemma igen. :))

Av Sarplaninac - 17 april 2020 13:15

Jag byter däck på min gamla skoda. Dottern städar på tomten och valparna gnäller missnöjt på andra sidan grinden.

Nu halvvägs, vänster sida klar, är det dags för en ölpaus i solen.

Idag är det sommar igen, nästan, lite småkyliga vindar bara.
Livet är underbart, jag är mitt vanliga jag igen, och det tog ganska precis en vecka, som jag sade.

Imorgon ska jag åka och köpa en hundbur till bilen, en annons jag hittat på blocket. Hoppas den blir bra.

Av Sarplaninac - 17 april 2020 06:59

God morgon!
Bilder från gårdagen, en kaffe i soffan, hundar vid min sida och fågelkvitter genom det öppna fönstret.

Stella har inte kommit in, men hon är nu på gården hela tiden. När Neah och Noah är ute, är hon tillsammans med dem, tätt ihop, hon stryker sig emot dem, går fram och tillbaka under hundarna som viftar på sina svansar av glädje.

En kylig men vacker morgon. Sol och blå himmel.

Undrar vem som bor där? :) Ser precis ut som en liten dörr.

Igår började jag gräva. 70 cm plintar ska ner, givetvis stötte jag på en bautasten på 60cm, omöjlig att flytta på, och nu är det omöjligt för mig att få upp plinten igen då vi har ungefär samma vikt den och jag, och att lyfta upp mig själv, eller min egen vikt, ur ett hål i marken, är inte någon kompetens jag har tyvärr.

Kroppen värker och fingrarna fick stryk, givetvis, och jag är inte ens färdig med ETT hål. Vart tog den person jag var innan vägen? Hon som planterade 300 stycken 2meters thujor på bara två dagar för inte alltför länge sen.
Fortsättning följer..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards