One in a million

Alla inlägg den 16 april 2020

Av Sarplaninac - 16 april 2020 11:55

Släppte ut Stella igår morse, hon drog iväg och försvann runt gaveln på huset, jag följde efter.
Hon tog sats, hoppade rakt upp efter husväggen, och försökte ta sig upp till fönstret som står öppet in till sovloftet, misslyckades och åkte ner efter väggen och när hon nådde marken drog hon iväg genom carporten och försvann.

Det där kändes inte som en lycklig katt, fri och ute på äventyr. Det där kändes väldigt mycket som en skräckslagen katt, desperat att få komma in igen.

Jag väntade hela dagen, men ingen Stella. Hundarna markerade att hon var i carporten under veden och gömde sig.
Jag ställde fram mat och vatten på min altan under tak, lämnade som alltid fönstret på sovloftet på glänt.

Det stormade under natten, vinden slet och drog i det gamla huset så jag trodde taket skulle flyga av. Bara liksom väntade på att jag skulle vakna på mitt sovloft under bar himmel, men istället vaknade jag 02:20 av ett skrapande och rafsande på väggen. Jag tänkte att det måste vara ena gigantiska möss som låter sådär, och i samma ögonblick insåg jag att det måste vara Stella.

Jag stoppade ut huvudet genom fönstret i mörkret, såg siluetten av en katt klamra sig fast en bra bit upp på väggen, men alldeles för långt ifrån fönstret och mig. Jag ropade på henne, hon jamade högt, tappade fästet och föll i backen, men landade på alla fyra och spran iväg igen.

Idag har jag snickrat ihop den här åt henne, så förhoppningsvis kan hon använda den istället för bara tegelväggen,om hon kommer inatt igen.
Jag förstår inte, hon vågar inte gå in genom ytterdörren, eller ens på dagen. Det är ju bara vi här och så valparna som hon är trygg med. Hoppas det här hjälper, jag saknar min katt och hundarna nosar runt och letar efter henne i huset, undrar vart hon tog vägen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards