One in a million

Direktlänk till inlägg 3 april 2020

Trasigt tak

Av Sarplaninac - 3 april 2020 07:45

Morgon med hårda vindar och zoegas. Taket på uteplatsen till stenhuset, har slitits sönder i blåsten.
Vaknar med huvudvärk och hosta, hoppas zoegas kan jaga det på flykten.

Ska fylla på muggen nu, och sen gå ut till kycklingarna och se hur de har haft det inatt. Varje dag avslutas med lite gott åt dem, och lite sällskap, innan jag sen går och lägger mig. Och varje morgon börjar likadant.
De är väldigt sociala, tama och roliga. De flockas runt mig när jag kommer in till dem, och jag kan klappa dem, lyfta upp dem, och de äter ur min hand.

Börjar bli dags att namnge dem. Vad ska de heta? Agda, Agnes, Gösta? Olga? Förslag? Ser åtminstone fyra tuppar, och 10 hönor.

 
 
wiolettan

wiolettan

3 april 2020 10:07

Det kom en hård blåst och regn, senare snö, riktigt aprilväder.
Jobbigt då saker går sönder av naturens härjningar.
Kycklingarna måste vara mysiga att ha.
Namn, hjälp, det var svårt. Får titta lite närmare på dem och se om det blir lättare. Felix och Alma kanske, men det är bara två.
Var rädd om dig.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

3 april 2020 11:53

Tack Felix och Alma är fint.
Ja de haglade nyss också. Idag är jag sjuk så de blir mest soffläge och film.
Varm kram

 
Anki

Anki

3 april 2020 11:03

Tråkigt med taket och trist med huvudvärken! hoppas du mår bättre nu!
Vi har också haft rejält blåsigt, men det enda som blåst sönder är taket till fåglarnas restaurang :)
Mysigt med kycklingar! Jag beställde 10 kycklingar en gång - och det blev 8 tuppar och två hönor! Tyvärr dog hönskycklingarna av någon outredd anledning ganska tidigt, men tupparna växte och ja, de blev till goda middagar så småningom. Köpte efter det könsbestämda kycklingar ... man lär av sina misstag :)
Namn ... tål att funderas på!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

3 april 2020 11:10

Åh så tråkigt med så många tuppar.. Men som du säger, det är mat framöver. Kommer bli mycket coq au vine (stavning osäkert:) i såfall.
Taket går att laga, men tyvärr känner jag mig sjuk idag. Hoppas det går över fort.
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

3 april 2020 13:50

Vilken mysig start och avslutning på dagen. Härligt med djur :-)

Ha en bra återhämtningsfredag!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

3 april 2020 17:09

Ja det är underbart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08


Godmorgen. Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;) Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare.. Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten oc...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 18:45


Det kom en present och överraskning med posten idag. Namn till Zavannahs sele. Från hennes underbara uppfödare. Tusen tack ;) Jag blev så glad. ...

Av Sarplaninac - Onsdag 27 mars 00:14

En fin dag, med sol och väldigt mycket vår. Så vackert att det nästan gör ont. En lång tur med Zavannah. Sen soffan.. och film. Kæresten lagade flæskestegsandwich, något av de bästa jag vet, och vi såg på 3 body problem. En fantastisk sci-f...

Av Sarplaninac - Tisdag 26 mars 23:44

Modern är full av vrede, hon sliter och knuffar den sanslöst berusade 15 årigen. När hon kommer till den branta trappan, tar hon henne i fötterna och släpar henne efter sig. Det hörs ett dunkande ljud varje gång hennes huvud slår i trappstegen, det...

Av Sarplaninac - Tisdag 26 mars 07:53

Godmorgen. Idag ska jag till Slagelse för danskundervisning. Natten har varit bra, och jag vaknar upp till ännu en vårdag. Igår pratade jag med kæresten om hur jag har det på jobbet. Jag har inte orkat innan, och helt ärligt är jag också rädd ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards