One in a million

Direktlänk till inlägg 2 april 2020

Återhämtning

Av Sarplaninac - 2 april 2020 17:19

Jag är helt slut. Den här veckan har det varit något varenda dag, och jag är faktiskt fortfarande sjukskriven av flera anledningar.
Men självklart hjälper jag min dotter så mycket jag bara kan och orkar, men just nu är jag i stort behov av återhämtning.

Min dotter också. Den här dagen med förhör under flera timmar har tagit hårt på henne, och hon är lika trött som jag.

Så vad är bättre än skogen då. Det vilsamma gröna, trädkronornas djupa bugningar i vinden, högt över våra huvuden, och så hundarna. Lillys återfunna glädje, den rastlösa energins utlopp, och flickan, den lilla flickan som går vid min sida, tillitsfull och med ett ljus i ögonen som jag inte sett förut.

Det blåser, hårt, och om jag blundar kan jag känna att jag är ute på havet igen, doften av hav, segel som fylls med vind, och känslan när jag faller av och låter vinden ta tag i båten, stäven som klyver vattenytan och för mig framåt. Ljudet av tystnaden, när jag vrider av tändningen till motorn.
Jag måste segla igen, jag måste ha en båt igen, framöver. Men var sak har sin tid, och jag öppnar ögonen, är tillbaka i skogen igen.

Och efteråt, trötta själar.

Även idag har de fått vara sociala i Helsingborg. Människor älskar att hälsa på dem och prata bort en stund.

#förhör #aussie #australienshepherd #helsingborg #Lilly #skogen

 
 
Anki

Anki

3 april 2020 07:28

Skogen och naturen är det bästa för att läka själen - ja, havet också antar jag, men det har jag ingen erfarenhet av. Skönt att du ser ljuset i din dotters ögon!
Önskar er allt gott och hoppas allt det jobbiga blir bra!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

3 april 2020 07:57

Ja det är läkande. Det är inte min dotter jag ser, även om hon också går bredvid mig, det är ett annat barn..
Kram

 
cole

cole

3 april 2020 11:49

<a href="https://zavibes.org/">2 chainz 2019 album zip download</a></br>

<a href="https://zavibes.org/singles/">gunna drip or drown 2 zip file</a></br>


<a href="https://zavibes.org/albums/">download lil wayne carter 3 album zip</a></br>


<a href="https://zavibes.org/videos/">ed sheeran i don't care mp3 download</a></br>

http://https://zavibes.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 29 mars 09:38

Godmorgen till en amazing day.. Jag gick en tur med Zavannah redan klockan åtta, solen lyste och det var varmt. Nu är vi på väg ner till båten. ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 23:01


Godnatt från Tronte Zavannah ;)

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 18:03

När vi hade arbetat på båten i några timmar, hämtade vi hamburgare på hamngrillen, och så avnjöt vi det ombord. Sen var det läge för en morfar, en lille lur.. Vi sov en liten stund i en av hytterna. Ingen av dem är färdig, men vi fann en filt och ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 11:34

Så är vi på båten och gör den klar till säsongen. Det är noget av en värre röra..kaos.. Zavannah är med, såklart.. Men helt underbart att vara här, att fixa med båten. Nu kan man riktigt märka den, nästan ta på den, segelsasongen är här;) ...

Av Sarplaninac - Torsdag 28 mars 07:08


Godmorgen. Sov nyss så otroligt gott, när en liten vildhund plötsligt for upp I sängen och väckte mig brutalt.. ;) Jag gick upp och tog ut henne på en morgonkiss på tomten. Fem minuter senare.. Så nu sitter vi här med kaffet, jag och kæresten oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards