One in a million

Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Blodig fantastisk helg

Av Sarplaninac - 29 mars 2020 21:42

Valparna, Lilly och Långnos på besök har busat och haft härliga dagar. Däremellan har vi gått i skogen och de har fått springa av sig.

Sol, varmt och alldeles underbart.

     

Vi har grillat, ljuvligaste korvar som min vän hade med sig från  Öland och Rosas.

 

Jag fick dessa fina vinglas av min vän. 

     

Och ser ni katten som ligger på kanten på soffan bakom barn och hundar.

     

Valparna och Stella har nosat på varandra, nos mot nos flera gånger och det finns bara vänlighet från båda håll.   Lilly däremot, min gamla och vanligtvis så snälla och kloka dam, gjorde ett allvarligt försök att bita ihjäl kissen,  vilket avstyrdes av min snabba och rådiga vän, så nu vet vi det. Hon är portad i närheten av katten hädanefter. 

   

Vi avslutade gårdagen med en bastu och så lite disco efter barnens önskemål.   

Jag och valparna har sen sovit i xhuset i två dagar, och lånat ut vårt sovrum. Mysigt och jag saknar mitt gamla hus.

 

Noah är uträknad för kvällen, jag också. Jag avslutade den med att ta på mig stövlarna och gå ut i xhuset och hämta en laddare. I stöveln låg en stor glasbit som jag trampade in rejält i foten. Den fastnade och det gjorde ont som f.. att dra ut den. Vrålet hördes förmodligen till Helsingborg, för dottern kom ut och undrade vad jag höll på med. 

När jag fick ut glaset ur foten, skar jag upp fingret istället på samma glasbit.

"På något sätt är jag inte förvånad", sa min yngsta son när jag berättade det för honom i telefonen. Och igår stack jag ner handen i en låda med underkläder, där låg en stor kniv som borde hängt på sin plats i köket, men av någon outgrundlig anledning inte gjorde det, och jag skar upp ett finger. Mycket blodig helg de här, men kul ändå.   



 

 
 
Augusta

Augusta

30 mars 2020 01:58

Vad trevligt att helgen har varit bra fast den var blodig :D Hundarna är sá fina och vädret är vackert.
Ha en bra måndag!

http://nouw.com/gulahuset

Sarplaninac

30 mars 2020 08:38

Ja visst är det härligt. Ha en fin dag!
:)

 
Anki

Anki

30 mars 2020 07:34

Ser ut som en härlig helg - ja förutom det där med skärskadorna då! Hoppas det inte gör alltför ont nu. Men Lilly då ... vad tog det åt henne, som ser så snäll ut?
Härliga bilder och så fina vinglas du fick!
Ha en ny fin vecka!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

30 mars 2020 08:40

Ja du, jag blev själv väldigt obehagligt överraskad av Lilly. Men det var mitt fel, hon blev själv överraskad och agerade förmodligen på ren ryggradsreflex.
Foten gör ont, handen likaså, men det funkar ändå.
Kram

 
wiolettan

wiolettan

30 mars 2020 10:52

Men ojoj, vilken dramatik på många olika fronter. För dig låter det som vardagsmat allt otäckt som hände, för mig är det spännande och läskigt värre.
Lilly, det var lite märkligt. Brukar inte bli så, där katter och hundar lever ihop med sin familj. Kanske blev hon skrämd, eller något?
Trevligt med besök och härligt umgänge.
Du håller väl koll på dina sår så de läker ordenligt och som de ska?
Var rädd och aktsam om dig.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

30 mars 2020 10:59

Ja det enda riktigt läskiga var Lilly och katten. Där dog jag nästan av skräck, men i övrigt ingen fara. Såren läker, men de tar lite tid och gör förbaskat ont, särskilt på fingrarna.
Varm KRAM

 
Ama de casa

Ama de casa

30 mars 2020 11:41

Men jösses... Hur hade glasbiten hamnat i stöveln och kniven i lådan med underkläder? Hoppas såren läker bra...

En trevlig helg i övrigt (minus kattattacken...) och vad kul att Stella har kommit ut ur garderoben. Det gick ju rätt snabbt trots allt :-)

Ha en bra start på veckan!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

30 mars 2020 12:03

Ha ha :) Ja du det kan man undra. Jag haltar fram, och det gör ont i fingrarna, men i övrigt ingen fara alls.
Ha en fin dag du också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards