One in a million

Alla inlägg den 29 mars 2020

Av Sarplaninac - 29 mars 2020 21:42

Valparna, Lilly och Långnos på besök har busat och haft härliga dagar. Däremellan har vi gått i skogen och de har fått springa av sig.

Sol, varmt och alldeles underbart.

     

Vi har grillat, ljuvligaste korvar som min vän hade med sig från  Öland och Rosas.

 

Jag fick dessa fina vinglas av min vän. 

     

Och ser ni katten som ligger på kanten på soffan bakom barn och hundar.

     

Valparna och Stella har nosat på varandra, nos mot nos flera gånger och det finns bara vänlighet från båda håll.   Lilly däremot, min gamla och vanligtvis så snälla och kloka dam, gjorde ett allvarligt försök att bita ihjäl kissen,  vilket avstyrdes av min snabba och rådiga vän, så nu vet vi det. Hon är portad i närheten av katten hädanefter. 

   

Vi avslutade gårdagen med en bastu och så lite disco efter barnens önskemål.   

Jag och valparna har sen sovit i xhuset i två dagar, och lånat ut vårt sovrum. Mysigt och jag saknar mitt gamla hus.

 

Noah är uträknad för kvällen, jag också. Jag avslutade den med att ta på mig stövlarna och gå ut i xhuset och hämta en laddare. I stöveln låg en stor glasbit som jag trampade in rejält i foten. Den fastnade och det gjorde ont som f.. att dra ut den. Vrålet hördes förmodligen till Helsingborg, för dottern kom ut och undrade vad jag höll på med. 

När jag fick ut glaset ur foten, skar jag upp fingret istället på samma glasbit.

"På något sätt är jag inte förvånad", sa min yngsta son när jag berättade det för honom i telefonen. Och igår stack jag ner handen i en låda med underkläder, där låg en stor kniv som borde hängt på sin plats i köket, men av någon outgrundlig anledning inte gjorde det, och jag skar upp ett finger. Mycket blodig helg de här, men kul ändå.   



 

Av Sarplaninac - 29 mars 2020 07:32

Som vanligt, när hon dyker upp med sin sköna familj och sin hund, med min son på köpet, så blir tillvaron magisk.
Jag har haft en underbar helg, som inte är helt slut än, och eftersom jag tänker ta tillvara varenda minut, så blir det här bara ett kort inlägg.

Igår var det vårvärme och sol, en fullkomligt ljuvlig dag.
Idag vaknar man till snö..

Katten i garderoben som har fått namnet Stella, har tinat upp och kommit ut ur garderoben, allt bara för att min vän var helt magisk med henne, och en själarnas kemi uppstod, Stella tog klivet ut ur garderoben och visade sig vara en liten kisse med stort behov av kärlek.

Nu är det zoegasdags, med den nya tiden, prisad vare den, har jag fått sova till sju. :)
Valparna härjar med Långnos, och fortsättning följer på bloggen ikväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards