One in a million

Direktlänk till inlägg 27 mars 2020

Årets första lunch ute

Av Sarplaninac - 27 mars 2020 15:32

Idag har vi varit till Markaryd, ett möte för dotterns räkning och sedan ett besök på Ica
Idag rådde ingen coronaskräck. Redan klockan nio var det massor med folk i butiken och köerna ringlade långsamt genom kassan.

När vi kom hem åt vi pizza ute, och jag drack årets första öl. Ljuvligt varmt i luften var det och pizzan smakade extra gott i solen. Till och med den glutenfria ölen smakade ovanligt bra.

Noah insåg att han inte skulle få någon pizza och återgick till sitt viloläge :)

Nu är vi ute i skogen och det är fortsatt varmt och skönt. Om inte alltför länge kommer bästa vännen med familj och min son..



 
 
wiolettan

wiolettan

27 mars 2020 17:46

Trevligt med huset fullt i helgen.
Så ingen höll avstånd i affären? Jag vet ju inte hur det är här, eftersom jag inte går ut och handlar men min man säger att det inte är så många där så det blir luckor emellan så det räcker.
Härliga bilder med pizza måltid ute i det fria, det brukar smaka som godast då.
Trevlig helg och var rädd om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

27 mars 2020 17:54

Nej det var lite dåligt med avståndet, men vi försökte ändå ställa oss så långt ifrån det gick, och så sprita händerna innan kassan.
Ja det smakade ljuvligt.
Trevlig helg
KRAM

 
Lena

Lena

27 mars 2020 17:55

Så uuunderbart när våren gör entre & man kan vara ute i ljummet väder *hjärta*

Varm kram & njut med huset fullt av KÄRLEK!! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sarplaninac

27 mars 2020 18:02

Ja visst är det underbart magiskt.
Kramelikram

 
Augusta

Augusta

28 mars 2020 01:36

Blir full fart hemma hos dig i helgen förstár jag :D
Jag är livrädd att fá Corona, sá jag håller mig borta frán alla. Fick sá konstig influensa i början av januari. Hostade sá jag trodde lungorna skulle komma med. Gick till läkaren för drygt en vecka sedan. Hade hostat sá min lungor är nu som jag är ungefär som en kolpatient. Känner av lungorna och orkar knappt prata en del gånger. Nu ha jag klagat :D
Trevlig helg!

http://nouw.com/gulahuset

Sarplaninac

28 mars 2020 08:09

Men fy så hemskt stackars dej!
Krya på dej! Låter riktigt otäckt.
Kram och trevlig helg

 
Augusta

Augusta

28 mars 2020 01:38

Pst, orden i min första kommentar blev lite konstiga. Men litar pá att du förstår vad jag menar :D

http://nouw.com/gulahuset

Sarplaninac

28 mars 2020 08:08

Absolut :)

 
Anki

Anki

28 mars 2020 07:46

Ser fantastiskt gott och mysigt ut! Antar att du har fullt upp nu - njut av helgen och ha det gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

28 mars 2020 08:07

Ja det var underbart gott, och nu är huset fullt och de är full fart. Härligt
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

28 mars 2020 11:01

Visst är det härligt när man kan äta utomhus första gången på våren :-)

Nuförtiden kan vi äta utomhus året runt ifall vädret är på det humöret. Det är verkligen en vardagslyx!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

28 mars 2020 11:21

Ja de förstår jag :)
Underbart klimat ni bor i.
Trevlig helg

 
wiper

wiper

29 mars 2020 07:36

Vad härligt att kunna sitta ute och pizzan ser jättegod ut. Själv får jag inte gå in på nån butik utan det blir till att skicka efter. Snart kryper man på väggarna

Ha det bra
Hälsning
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Sarplaninac

29 mars 2020 12:27

Åh ja jag förstår det. Så jobbigt med denna corona :(
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 22:25

Idag har jag fikat med Siri, i tre timmar. Supertrevligt. Hon är en sån fin människa med ett stort hjärta och en lite lätt ironisk humor som jag bara älskar. Sen gick jag 6 kilometer i skogen med Zavannah. Snön föll och det var 2 grader isande kal...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards