One in a million

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Sarplaninac - 24 mars 2020 21:31

Även idag blev det Ängelholm, och vi passade på att miljöträna valparna. Idag var det många, coronatider till trots, som ville hälsa på valparna.

 

När vi kom hem bytte jag lampan till kycklingarna, och vilken skillnad. Det gick från fryst till grillad kyckling då termometern under lampan plötsligt  visade på 40 grader, mot blygsamma tio från den förra lampan,innan jag lyckats justera höjden på den till lagom temperatur.   

     

När det var klart bar det av ut i skogen. Ljuvligt som vanligt.

   

Och sen bar jag ut de resterande sex kycklingarna från inneburen. 

Stod ute och pratade i telefonen efter att den sista kycklingen var på plats i hönshuset och då fick jag se silhuetten av en katt i vardagsrumsfönstret. Var tvungen gå närmare för att se om det verkligen stämde, och jo då, den ena katten satt faktiskt där och utan att någon av hundarna tagit någon notis om henne. Men när jag kom in sen hade hon sprungit upp på övervåningen igen.

 

Jag kände mig inte alls nöjd med att hänga upp lampan i hönshuset i den ynkliga lilla kroken som följde med och som kändes som att den satt ganska löst. Bara tanken på att den varma lampan skulle kunna rasa ner och kanske börja brinna eller bränna kycklingarna kändes allt annat än bekväm, så jag beslutade mig för att göra en egen variant.

Jag vet att man egentligen ska ha elen ovanför så att sladden dras ur om lampan rasar, men jag har inte möjlighet till det just nu.

 

Så jag gjorde min egen variant, och med en kraftigare krok, och sen långa trallskruv och så skruvade jag upp den i taket, och det kändes stadigt och mycket bättre för nattsömnen.

 

Och apropå nattsömn så dubbelkollade jag att ingen katt låg under min säng innan jag tog upp hundarna, och tur var väl det för där låg den grå katten,   

Eftersom de inte har träffats inne nos mot nos än och bekantat sig med varandra, så vill jag inte att första mötet ska ske när jag går och lägger mig. 

 

#kattundersängen #aussielove #hönshusbygge #värmelampa #grilladkyckling 

Av Sarplaninac - 24 mars 2020 09:38

God morgon!
Valparna ändrar inte på sina rutiner ens en minut. 0500 var det dags igen att gå ner och släppa ut dem. Vänligt nog fick jag sedan ligga kvar i sängen och halvsova till strax efter sex, sen var Noah påstridig med sin frukost.

Neah och Lilly. Lilly är en fantastisk mamma till dem.

Nu ska vi sätta oss i bilen igen och köra mot Ängelholm.
Solen lyser, kycklingarna har överlevt natten men jag tycker lampan var för dålig och det var endast tio grader precis under den, så jag ska köpa en annan.
Och så har jag en annan grej att göra också :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards