One in a million

Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

Aldrig så levande som då

Av Sarplaninac - 23 mars 2020 20:00

Jag har snickrat hönshus, satt igen luckor, delat av en liten del av hönshuset, satt upp en värmelampa och fyllt på mat och vatten i större foder/vattenautomater.

Jag tog ut åtta av dem och lät dem för första gången få vara ute i solen i den lilla inhägnaden.
Sen väntade hundarna på sin kvällspromenad, mat skulle blötas åt valparna, och kycklingarna bäras in i hönshuset innan vi åkte iväg, och en sista lucka skruvas fast.

Batteriet i skruvdragaren tog givetvis slut, och när jag äntligen var färdig så väntade hundarna och dottern otåligt på mig.

Lyfta in kycklingarna var inget problem, de är så trygga med mig nu.

Jag lät sex stycken som inte är fullt befjädrade än vara kvar inne i huset, i mitt vardagsrum och nu är det betydligt lugnare i buren.

Ut i skogen med hundarna, kvällen var kylig men härlig. Jag var aningen trött.

När vi kom hem sen lagade jag carbonara och sjönk trött ner på en stol och andades ut när middagen blev klar. Det var första gången idag som jag kunde sitta ner lite.
Men jag älskar det, livet på gården och kaoset emellanåt. Jag lever verkligen, är aldrig så levande som då.


Nu hoppas jag bara att kycklingarna inte fryser ihjäl därute inatt. Att de ska trivas i sitt nya hem.

#kycklingar #höns #sussex #sussexkycklingar #aldrigsålevande #hönshus #blåspray

 
 
Anki

Anki

24 mars 2020 06:36

Fullt upp - härligt om man gillar det! Förr älskade jag också att ha mycket omkring mig, men numer tar jag det lite lugnt och gör det jag måste och inte så mycket mer :)
Du är duktig som snickrar och donar - sånt har jag aldrig varit bra på.
Bra att du har en värmelampa ... nätterna är fortfarande kalla.
Ha nu en bra ny dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

24 mars 2020 07:08

Ja alltså lagom (detta svenska ord:) är väl bäst. Men oftast trivs jag som sagt i lite kaos. Ja nätterna är iskalla, mycket kallare än övriga hösten och vintern varit.
Värmelampa är nog ett måste, och ändå tycker jag att det var i kallaste laget där nu.
Kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 mars 2020 14:48

Nu har du verkligen skaffat dig nästan en hel bondgård. Förstår inte attu orkar och att du har råd. Det måste gå åt massor med mat åt alla djuren

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

24 mars 2020 14:50

Orkar är glädjen det ger. Har råd är kämpigt men jag prioriterar djuren före mig själv och jag får även hjälp av sonen, annars hade de inte gått.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 11:44

Vi väntar i bilen, jag och dottern, på mötesplatsen vi avtalat. Han kommer med hunden strax efter 12. Han skulle ändå denna väg för att lämna kullsyskonet till min, fast lite längre upp I landet, och erbjød sig därför att lämna henne på vägen. Fick...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 22:18


Jag är så tacksam, över alla människor som bryr sig. Mitt x från Stockholm ringer och kollar hur jag har det, två kollegor från min sista arbetsplats ringer och skriver, frågar hur jag mår och tipsar om jobb. (Zavannah som liten. Vad fort det gick,...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards