One in a million

Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Sarplaninac - 23 mars 2020 20:00

Jag har snickrat hönshus, satt igen luckor, delat av en liten del av hönshuset, satt upp en värmelampa och fyllt på mat och vatten i större foder/vattenautomater.

Jag tog ut åtta av dem och lät dem för första gången få vara ute i solen i den lilla inhägnaden.
Sen väntade hundarna på sin kvällspromenad, mat skulle blötas åt valparna, och kycklingarna bäras in i hönshuset innan vi åkte iväg, och en sista lucka skruvas fast.

Batteriet i skruvdragaren tog givetvis slut, och när jag äntligen var färdig så väntade hundarna och dottern otåligt på mig.

Lyfta in kycklingarna var inget problem, de är så trygga med mig nu.

Jag lät sex stycken som inte är fullt befjädrade än vara kvar inne i huset, i mitt vardagsrum och nu är det betydligt lugnare i buren.

Ut i skogen med hundarna, kvällen var kylig men härlig. Jag var aningen trött.

När vi kom hem sen lagade jag carbonara och sjönk trött ner på en stol och andades ut när middagen blev klar. Det var första gången idag som jag kunde sitta ner lite.
Men jag älskar det, livet på gården och kaoset emellanåt. Jag lever verkligen, är aldrig så levande som då.


Nu hoppas jag bara att kycklingarna inte fryser ihjäl därute inatt. Att de ska trivas i sitt nya hem.

#kycklingar #höns #sussex #sussexkycklingar #aldrigsålevande #hönshus #blåspray

Av Sarplaninac - 23 mars 2020 13:46

Morgonen började som vanligt med djuren och zoegas.
Sen upptäckte jag att flera av kycklingarna var hackade blodiga på stjärtfjädrarna.

Bad om råd i ett suveränt forum om höns, och insåg att jag var tvungen att köra till Ängelholm för inköp av värmelampa samt blåspray.

Lastade in valparna i bilen under protester, och efter bara en kort bit på väg av de drygt fyra milen att köra, uppstod problem.
Noah bet sönder tygburen och en hejdlösa cirkus uppstod i bilen när valparna for runt och mina tafatta försök att rädda en påse såjord samt hålla valparna längst bak i bilen bakom gallret var fruktlösa.

Stannade flera gånger men utbrytarkungarna krånglade sig alltid fram ändå.
Svettig och aningen stressad fick jag dottern att sätta sig bak i bilen och vakta dem, och efter lite pip och gnäll blev det äntligen lugnt.

Jag vet att jag måste köpa en riktig bilbur, men just idag finns inte pengar till det..

Gasen i botten hem, innan valparna hunnit vakna, och sen lyfta ut en fågel i taget och spraya blå :)
Blev rätt fint faktiskt ha ha.

Nu ska jag ha en mugg zoegas och sen snickra lite hönshus och dra in el till lampan där, så får de flytta ut ikväll.

#cirkusskogsälvan #hundliv #hönsliv #blåspray #blodigkyckling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards