One in a million

Alla inlägg den 22 mars 2020

Av Sarplaninac - 22 mars 2020 21:45

God natt från oss. Lilly och Neah vilar i soffan efter skogen.
Ute är det minusgrader och en gnistrande stjärnhimmel. Alla djuren är klara för natten och jag har gått ut till stallet och tänt nattbelysningen, som sitter på utsidan och lyser upp så vackert om natten.

Vi gick till platsen med "naturens fåtölj" idag.
Ett stort lugn infann sig med en gång, och allting annat bara rann av mig och försvann, löstes upp i intet, och kvar fanns bara skogen och jag.

Vi satte oss på varsin stubbe och njöt av solens sista strålar, lät den värma våra vinterbleka ansikten, innan den försvann bakom träden.


#skogen #ettmedskogen #frid

Av Sarplaninac - 22 mars 2020 08:05

Morgonen startade som vanligt här redan vid fem. Termometern visade hela nio grader kallt  (jo faktiskt, temperaturen ökade lite precis innan jag hann ta bilden ;)

och en snabb rastning av valparna och sedan fort tillbaka under täcket i sängvärmen innan den hunnit försvinna helt.

 

Lyckades inte somna om, men halvslumrade fram till sex, då blev Noah påstridig i att jag skulle kliva upp och fixa frukosten, för han höll minsann på att svälta ihjäl.

 

Så de vanliga rutinerna med djuren tog vid, och ungefär kvart i sju sjönk jag ner i soffan med min zoegasmugg och bara njöt av friden och lugnet som infann sig och solen som värmde så gott genom fönstret. 

 

En av katterna satt i trappan  igår när jag skulle gå upp, men flydde förskräckt tillbaka in i sitt rum när jag kom. Men vilken glädje, vilket framsteg att de vågade sig ut ur rummet. När jag sedan tittade in i deras rum, satt den ena katten i fönstret och iakttog mig.

Idag på morgonen hade de åter gått in i garderoben, men de kommer nog ut igen under dagen.

Ja ursäkta oredan i garderoben, och den gröna färgen, det är ett helt orört rum vad gäller renovering sedan jag flyttade in. Jag har inte hunnit med det eller haft råd tyvärr. 

 

#gröntrum #iskallt #katter #skogsälvan #aussie #Noah #earlymorning 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards