One in a million

Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Sarplaninac - 20 mars 2020 21:59

På eftermiddagen packade vi ryggsäcken, satte selar och halsband på de tre hundarna, och så gick vi bort till den allra närmsta skogen, den alldels runt huset, nästan.

 

Solen värmde vi hade vinden i ryggen, och livet lekte.

   

Grånos skymtade mellan stammarna, och flickan gjorde oss sällskap en del av vägen. Hennes frusna själ har tinat upp, och hon låter ana ett leende när hon kikar på oss under lugg.

Jag sträcker ut handen åt henne, och hon slår följe med oss.

     

Vi fikar i solen när vi kommer fram, och den fullkomliga friden infinner sig idag också. I tystnad sitter vi där tillsammans.

 

Idag fann jag en naturens fåtölj som gjord för mig.

 

Dottern och Noah provsatt den de också. Ljuvligt..

 

 

#skogen #naturensfåtölj #skogsälvan #hundarna #magiskt


Av Sarplaninac - 20 mars 2020 08:33

God morgon!
Igår när jag skulle lägga mig hade två redan hunnit före, tagit bästa platserna så kvar till mig återstod en smal remsa på kanten, och med en liten reva täcke :))

Natten blev lugn fram till fem, då brakade något till i katternas rum, och ett jamande hördes.
Jag gick upp för att kolla vad det var och passade samtidigt på att släppa ut hundarna.

Katterna hade ätit, gått på lådan och sen vält en kartong med kläder. När jag öppnade dörren hade de gått in i garderoben igen.
Det kan visst ta tid att komma ut ur garderoben och känna sig trygg, säger de proffs på rädda, skygga och hemlösa katter som jag har rådfrågat.
Då får det ta tid då. De kommer när de känner sig redo.

Idag hörde jag Noah skälla för första gången, alltså utan att busa med Neah.
Jag gick upp för trappan för att kolla vad det var, och då stod han och skällde på transportburen som inte brukar stå där. :)

#australienshepherd #aussie #puppies #valpar #katter #kommauturgarderoben

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards