One in a million

Direktlänk till inlägg 19 mars 2020

Fridfull plats

Av Sarplaninac - 19 mars 2020 19:42

Förmiddagen bjöd på sol och värme, vi satt lutade mot husväggen och bara njöt av vårdagen. 

   

När eftermiddagen kom, gick vi ut i skogen.

   

Vinden var kall, magen gjorde lite ont, men mindre än igår, och allting var bedövande vackert i solen.

   

Vi kom fram till en plats i skogen, dit vinden inte nådde, slog oss ner på varsin stubbe och bara var i stunden. Solen värmde och det vilade en stor frid över allting.

   

#aussie #skogen #hundar #Älvan #vårdag 


 
 
Anki

Anki

21 mars 2020 07:44

Helt underbart! Ser härligt ut där i solen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

21 mars 2020 07:45

Åh det var det också :)
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 11:52


Jag somnar sent om natten, vaknar tidigt om morgonen, ibland redan klockan fem. Jag sover som mest, en slummer av 5 oroliga timmar. Jag kan inte ens märka tröttheten om dagen, min hjärna är ockuperad och den går på högvarv. Jag kan inte riktig...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 23:25

Vi var 8 stycken på intervju. Både gemensam utfrågning och privat. Jag med mina 17 års erfarenhet stack ut, och tog plats, tänkte att ingenting känns svårt eller omöjligt efter Danmark. Det gick också bra, jag kan börja där som vikarie, och med all...

Av Sarplaninac - Tisdag 23 april 12:33


Jag är på väg till något jag aldrig deltagit i tidigare, en gruppintervju. Jag vet inte ens vad det är för något, och jag var tvungen Google det. Blev inte så mycket klokare av det. Vi ska alltså vara flera personer som kommer till intervju samtidi...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 22:25

Idag har jag fikat med Siri, i tre timmar. Supertrevligt. Hon är en sån fin människa med ett stort hjärta och en lite lätt ironisk humor som jag bara älskar. Sen gick jag 6 kilometer i skogen med Zavannah. Snön föll och det var 2 grader isande kal...

Av Sarplaninac - Måndag 22 april 09:07

Godmorgen efter ännu en natt utan sovemedicin. Det säger någonting tycker jag.. Från gårsdagens kvallsrunda med Zavannah. Det är så vackert nu.. Idag ska jag träffa Siri, en bekant från min sista arbetsplats i Sverige, innan jag tog beslutet at...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards