One in a million

Direktlänk till inlägg 14 mars 2020

Själslig rikedom

Av Sarplaninac - 14 mars 2020 17:32

Jag lade min vita jacka i en av trädgårdsstolarna ute i solen på altanen, gick in för att hämta en mugg zoegas, och när jag kom ut var jackan borta från stolen.

 

Söta lilla Neah hade hämtat den och lagt sig tillrätta på den, med Noah bredvid.

Sedan tillbringade vi ett antal timmar ute i solen och bara njöt av en fantastisk dag.

 

Min gamla kloka följeslagare, Lilly vilade hon också i solen, och den gamla rottisen i hundgården för att slippa valparna som han är måttligt förtjust i. 

 

Lilly är halt till och från på ena frambenet, men hon springer och hoppar som en gasäll på savannen, en graciös hind i den trolska skogen, och hon flyger fram, full av livsglädje.

Hennes kropp är full av knölar, och jag anar att vår tid tillsammans går mot sitt slut, men så länge hon har livsglädjen kvar, blir hon kvar här hos mig. Sen får hon möta Grånos igen.

 

Min magiska plats i skogen. Luta sig tillbaka mot ett av de vackra, gröna mossbeklädda träden, blicka upp mot trädkronorna och himlen. Vara en del av allting för ett ögonblick. 

 

Jag är en fattig människa rent ekonomiskt som kämpar bara för att kunna existera. Men jag är rik på allting annat. Min själ är full av alla de rikedomar som naturen och mina djur ger. Och jag har vänskap,  innerlig och äkta sådan och jag har fantastiska barn. Jag skulle vara oerhört tacksam om jag bara hade det aningen lättare ekonomiskt, men inga pengar i världen skulle kunna få mig att byta bort det jag har i livet, så om det enda alternativet var just det, lever jag hellre fattig, men omgiven av all den kärlek och själsliga rikedom, resten av livet.

 

#fattig #rikedom #enriksjäl #livsglädje #skogsälvan #väljalycka

 


 
 
Augusta

Augusta

14 mars 2020 18:19

Vilka vackra bilder. Eftersom du bor sá vackert, ta bilder som du inte visar i bloggen och försök sälja dem. Finns sajter som köper bilder. Kanske fár man inte mánga kronor men lite kanske det blir.
Vilka fina hundar alla fyra. Sá tråkigt att det kanske blir en till som du máste ta adjö av.

http://nouw.com/gulahuset

Sarplaninac

14 mars 2020 19:41

Tack :) Ja det är sorgligt men hon är gammal och vi har haft många fina åf tillsammans så det gör ont på ett annat sätt än med Grånos, hon hann inte ens fylla tre. Skulle fyllt tre nu 30 mars.

 
geddfish

geddfish

14 mars 2020 19:03

Hej, vännen! Så vackra bilder! Ja, jag vad att du kan fotografera. Så du har ny blogg, trevligt. Tack för kommentar, följer ju dina vackra hundar på Insta.
Lördagskram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Sarplaninac

14 mars 2020 19:46

Tack :) Ja en omstart, nystart på alla plan. Känns väldigt bra.
Ha en fin lördagskväll
KRAM

 
Anki

Anki

15 mars 2020 10:04

Underbara bilder från din skog!
Tråkigt när man vet att det kanske inte blir så lång tid innan man måste ta farväl ... men utan att känna dig, så tror jag hon har haft ett fint liv.
Ha en fin söndag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

15 mars 2020 10:07

Tack :)
Ja vi har haft många fina år tillsammans, så sorgen blir inte på samma sätt som med Grånos, som var så ung och så sjuk. Det är liksom naturens gång när man blir rik ugt gammal som Lilly.
Ha en fin dag!

 
Ama de casa

Ama de casa

15 mars 2020 13:19

Vilka härliga bilder! Speciellt den med Lilly i skogen :-)
Visst är det trist när man måste skiljas från sina älskade djur, men man vet ju vad som gällde när man skaffade dom trots allt. Hoppas ni får en fin tid tillsammans nu så länge hon nu orkar!

http://amacasa.wordpress.com

Sarplaninac

15 mars 2020 13:30

Tack :)
Ja vi njuter av tillvaron i fulla drag
Ha en fin söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Fredag 19 april 10:36


Godmorgen från regnigt och kallt Danmark. Zavannah och jag har gått en promenad, och nu sitter jag i soffan framför tvn. Jag har faktiskt sovit gott, ännu en natt här, och det känns fint. Jag tror att jag dröjer mig kvar lite, för att se hur län...

Av Sarplaninac - Torsdag 18 april 23:15


Det har varit en fin dag med hundpromenader, lite sol emellanåt, och på kvällen åt vi resten av älggrytan vi lagade igår, och som blev så fantastiskt god att vi båda var helt lyriska. (Fann en gammal bild på Araya..) Pratade lite med kæresten, oc...

Av Sarplaninac - Torsdag 18 april 09:35


Godmorgen Jag måste snart till Sverige, innan jag mister mig själv igen, och börjar tvivla. Det är bara så hårt att se kæresten så glad och precis som den man jag blev så kär i. Att han inte gör ett dugg för att ens försöka få mig att stanna i Dan...

Av Sarplaninac - Onsdag 17 april 16:40

Ni som läser min blogg, vet ju att det inte bara är det med den uteblivna autorisationen, som för mig hem till Sverige. Det finns andra själ också. Det sista året har varit hårt för mig, med alla turer fram och tillbaka i förhållandet. Det har...

Av Sarplaninac - Onsdag 17 april 16:01

Jag får det helt ärligt lite svårt, när de på mitt nya jobb, som jag skulle börjat på den 1 maj, säger att de är så ledsna, och väldigt undrande över stps beslut. Det är jag också, en 14 månader lång kamp, är över, 1-0 till styrelsen for patientsikke...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards