One in a million

Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Sarplaninac - 14 mars 2020 17:32

Jag lade min vita jacka i en av trädgårdsstolarna ute i solen på altanen, gick in för att hämta en mugg zoegas, och när jag kom ut var jackan borta från stolen.

 

Söta lilla Neah hade hämtat den och lagt sig tillrätta på den, med Noah bredvid.

Sedan tillbringade vi ett antal timmar ute i solen och bara njöt av en fantastisk dag.

 

Min gamla kloka följeslagare, Lilly vilade hon också i solen, och den gamla rottisen i hundgården för att slippa valparna som han är måttligt förtjust i. 

 

Lilly är halt till och från på ena frambenet, men hon springer och hoppar som en gasäll på savannen, en graciös hind i den trolska skogen, och hon flyger fram, full av livsglädje.

Hennes kropp är full av knölar, och jag anar att vår tid tillsammans går mot sitt slut, men så länge hon har livsglädjen kvar, blir hon kvar här hos mig. Sen får hon möta Grånos igen.

 

Min magiska plats i skogen. Luta sig tillbaka mot ett av de vackra, gröna mossbeklädda träden, blicka upp mot trädkronorna och himlen. Vara en del av allting för ett ögonblick. 

 

Jag är en fattig människa rent ekonomiskt som kämpar bara för att kunna existera. Men jag är rik på allting annat. Min själ är full av alla de rikedomar som naturen och mina djur ger. Och jag har vänskap,  innerlig och äkta sådan och jag har fantastiska barn. Jag skulle vara oerhört tacksam om jag bara hade det aningen lättare ekonomiskt, men inga pengar i världen skulle kunna få mig att byta bort det jag har i livet, så om det enda alternativet var just det, lever jag hellre fattig, men omgiven av all den kärlek och själsliga rikedom, resten av livet.

 

#fattig #rikedom #enriksjäl #livsglädje #skogsälvan #väljalycka

 


Av Sarplaninac - 14 mars 2020 09:53

Valpsömn fram till fem, snubblade ner för trappan och släppte ut hundarna.
Minus åtta grader, en frostig dröm, en värld klädd i vitt.

Tillbaka till den sköna sängvärmen. Den lilla tiken kom efter mig och lade sig tätt intill.
Vi somnade om, sov fram till närmare halv sju, då Extra allt hoppade upp i sängen och talade om att det var minsann frukostdags, och tid att gå upp.

Två muggar kaffe, ut med den ovanligt morgonpigga rottisen, och sedan iväg till Ica för att hänga på låset.

Snabbt handla, och sedan hemåt igen innan de flesta människor ens hunnit vakna.
Butikshyllorna gapade tomma, och skyltar uppmanade kunder att hålla avstånd till varandra, och vid kassan stod en flaska handsprit att använda innan betalningen.

Nu är vi hemma igen. Nollgradigt ute och solen värmer så ljuvligt. Sitter ute på altanen och lyssnar till fågelkvitter och luftvärmepumparnas brummande.

Den lilla tiken fick en stöt imorse. Hon satte nosen på det här, som är i badrummet ca en dm över golvnivå, och som jag aldrig har förstått var något med el i.
Hon följde med mig in i badrummet, satte nosen mot det där och skrek till och for ut ur badrummet i en farlig fart.

Jag som inte ens förstått att det var el där, böjde mig ner och kollade närmare, och blev förskräckt när jag såg vad det var, lämnat helt oskyddat dessutom.
I källaren hängde det strömförande sladdar från taket när vi flyttade in, och sonen fick sig en stöt en höstkväll när han gick dit.

Det här huset är lämnat i ett farligt skick av de förra ägarna.
Tur att både sonen och tiken klarade sig undan oskadda.

#elstöthund #elinosen #älvan #australienshepherd #aussie #farligthus #rottis #sol

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards