One in a million

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Sarplaninac - 8 mars 2020 18:37

Morgonen började relativt lugnt, med lite serier på Viaplay och valparna härjade runt som vanligt.

Efter ett antal ut och in, genom ytterdörren, skrik och bit i varandra där de tumlade runt på golvet, så tröttnade de plötsligt och somnade.

 

Såg ut att ha varit en "tough morning" för honom.   

 

Kollade film när det äntligen blivit lite lugnt, samtidigt som jag försökte mata den lilla kycklingen som inte verkar må så bra. Hade den på bröstet innanför jackan sen, och den gjorde mig sällskap framför teven en stund.

 

Alltså dessa två är ju bara så underbara, och så nyfikna på vad jag håller på med.

Lyckades faktiskt få i den lilla kycklingen lite mat och vatten.

 

Släppte ut de små valparna, och en stund senare såg jag genom fönstret att tiken var på fel sida staketet.

Ut och hämta in henne igen, började se över staketet och insåg att det hade så mycket brister och dessutom två nytillkomna hål, att det sen tog resten av dagen att laga det, och ändå blev jag inte klar.

 

Tog en paus, körde och tankade mitt gamla ök till bil, sen ut i skogen med hundarna. 

 

Min gamla kloka tant, hon är 12 år gammal men av det märks ingenting, hon springer fortare än vinden, hoppar lika graciöst som en hind, och hon leker och fostrar de små så otroligt fint.

Tyvärr hinner åldern ifatt även henne ibland, och jag såg nu då vi kom hem att hon haltade lite på ett framben. 

 

Jag har matat kycklingen ett antal gånger, börjat röja upp i köket som jag bara inte hunnit med, och just nu sjönk jag ner i soffan, helt slut, och äntligen fick jag tid att äta, lite hastigt ihopslängd mat för egen del.

 

Valparna sover och dottern går bärsärk över något som är borttappat. En helt vanlig dag på gården i skogen.

 

#gårdeniskogen #Kycklingar #hundar #skogsälvan #husetiskogen

 

Av Sarplaninac - 8 mars 2020 08:04

God morgon!

Valpsömn mellan 9-5, sen snabbrastning och så fick jag sova vidare till strax efter sex i alla fall. Halleluja!

 

Sen dess har det varit full fart på de små liven, och är det fortfarande. Har nog aldrig haft så energiska valpar tror jag, fast å andra sidan har jag inte haft två kullsyskon samtidigt heller. 

Det passar hursomhelst mig och mitt liv, jag är ganska energisk själv så.   

 

Kycklingarna kvittrar så vackert och rofyllt, men jag tror  att en av dem är sjuk och inte kommer klara sig. Jag såg det redan igår, men trodde det kanske berodde på transporten hit, att det var omtumlande för dem, men det är samma status idag så. Ska se vad jag kan göra för den, om det går att mata den separat. Annars är det förmodligen naturens gång..

 

#kycklingar #aussievalpar #livetiskogen #älvan #kycklingarinne 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards