One in a million

Alla inlägg den 4 mars 2020

Av Sarplaninac - 4 mars 2020 22:10

I den magiska skogen om kvällen.
Lätta tassar mot den mjuka mossan, Flickan och Grånos längst upp på den gröna kullen bland träden. Ett leende skymtade i flickans ansikte, och med handen i pälsen på Grånos rygg, stod hon där och betraktade oss.

Luften var fylld av dofter ikväll, och en ensam fågels rop hördes på avstånd.

Vi vek av in på obekanta stigar idag, utforskade nya världar, följde vår intuition, och lät skogen omsluta oss. 


En sjö som uppstått efter allt regnande.

En gammal, klok hundsjäl, och två yngre följare.

Ljuset var magiskt ikväll,och jag ville bara vara där, i ögonblicket, låta mig bli innesluten i dess överjordiska sken och för alltid bli ett med det.

Av Sarplaninac - 4 mars 2020 13:11

Vi lastade in valparna i bilen, sen körde vi till den magiska sjön.
Senaste gången jag var här, var med dej, min vackra Grånos

.
En märklig blandning, en känsla av bitterljuvt. Så många fina stunder på den här platsen med dej, och nu är det bara jag kvar, ensam med alla mina minnen.

Här passerar både hästar, och emellanåt en och annan flanör, och idag var det skogsarbetare ute, så här får man ha lite extra uppmärksamhet åt alla håll, och passa på att träna valparna med naturlig störning om tillfälle ges.

Vattenståndet är extremt högt fortfarande, och vanligtvis går strandlinjen åtskilliga meter längre ner.

Vi hade en trevlig promenad, och fick även gå en liten del i koppel, vilket går förvånansvärt bra med valparna. De lär sig verkligen fort.

#sjön #magiskasjön #australienshepherd #aussie #koppelträning #skog

Av Sarplaninac - 4 mars 2020 06:36

Valpsömn mellan nio och sex inatt.
Regnet faller utanför mitt fönster, och mörkret har fortfarande övertaget.

Tårar som aldrig ville ta, slut, minnen från vår alltför korta tid tillsammans. Saknaden efter min Grånos igår, och jag grät mig till sömns.

Idag är en ny dag, full av möjligheter, och valpar.. :)

#australienshepherd #aussie #saknad #sorg

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards