One in a million

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Sarplaninac - 1 mars 2020 20:36

De små är ute på gården, tätt intill varandra sitter de i mörkret under den gnistrande stjärnhimlen, och tittar upp emot den.

 

Kvällen i skogen bjöd på en stunds sol, strax innan den gick ner och försvann mellan träden.

 

Doften av mossa och löv i den kyliga luften. En fågels rop på avstånd, solens sista strålar mellan träden. Vemodet inom mig gör sig påmint, och saknaden efter Grånos känns lite extra just idag.

 

#vemod #sorg #Valpar #älvaniskogen #australienshepherd

 


 


 

 

Av Sarplaninac - 1 mars 2020 12:28

Skogsälvan trivs som allra bäst i skogen, långt borta från allting, där bara tystnaden råder, och det enda som hörs är skogen själv, och dess invånare.

Dock inser jag att mina fyrbenta följare behöver lite annat i livet också, det kallas miljöträning.

Det har vi ägnat oss åt idag på förmiddagen.
Valparna är pigga, nyfikna och framåt. Det går över förväntan bra, allt jag gör med dem, och kärleken till dem växer sig starkare för var dag.

#miljöträninghund #skogsälvan #trivsbästiskogen #australienshepherd

Av Sarplaninac - 1 mars 2020 06:10

Strax efter fem lämnade jag drömlandet, satte fötterna på sovrumsgolvet och gick ner för trappan och släppte ut de små.
Då hade de sovit från nio. Jag också.

#australienshepherd #aussie #skogen #valpmorgon

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards