One in a million

Alla inlägg under februari 2020

Av Sarplaninac - 23 februari 2020 09:06

Skogen väntar, vi ska bara tillbringa en liten stund till i drömmarnas land först.

I den tidiga morgonen, gryningsljuset som silar in genom träjalusin, valpar som kryper tätt intill, och dagen börjar med kärlek..

#australienshepherd #aussie #puppies #valpar

Av Sarplaninac - 22 februari 2020 14:55

Regnet föll i mängder över oss där vi gick, och stormbyarna böjde trädens kronor i djupa bugningar ovanför våra huvuden.

 

Min äldsta följeslagare, hon den uråldriga, kloka, visa, sände mig känslor av tveksamhet inför vädrets krafter.

 

Skogsälvan tvekar inte, hon älskar alla väder, hon är en del av regnet, vinden, dimman, solen, vattnet och skogen.

 

Min fjärde följeslagare var på besök hos mig inatt igen. Hennes grå nos i mörkret. Jag kan känna hur hon följer mig genom allt det gröna, hur hennes fotspår suddas ut i samma ögonblick som hon lyfter tassarna från marken. 

   

 

Tilliten, närheten. Kärleken till den lilla. Hon kan aldrig ersätta min osynlige följeslagare. Det ska hon inte heller, hon ska gå sin egen väg, knyta egna band. 

 

#australienshepherd #valpar #denosynliga

Av Sarplaninac - 22 februari 2020 09:56

I väntan på att regnet ska avta.

Sjön är nära nu. Snart är vi en del av den.

#australienshepherd #aussie #puppies #valpar #översvämning

Av Sarplaninac - 21 februari 2020 17:48

Vi går in i allt det mossiga, gröna, låter det omsluta oss.


 

Det är en magisk plats, tiden står stilla här, och allt som existerar, är bara nu.

 

Mina tre följeslagare. 

 

Jag är ett med skogen, mossan, och vinden i trädkronorna. Jag är Skogsälvan.

 

Mina följeslagare är fyra till antalet. Tre på jorden, och en i himlen. Ständigt vid min sida.

   

 

#australienshepherd #valpar #skogsälvan #skogen #Älvan 

 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<<
Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Skapa flashcards