One in a million

Alla inlägg under februari 2020

Av Sarplaninac - 26 februari 2020 07:26

Det kom med posten igår, från min vän. Hon är ren kärlek, sänd från en högre makt, och hon förgyller och räddar min tillvaro.

Jag vaknar återigen till ett vitt landskap, och kyligt i huset, men i mitt inre strålar värmen.

De har sovit hela natten vid min sida, och hållit mig varm under två täcken.
Vaknar till en känsla av tacksamhet, och kärlek.

#australienshepherd #aussie #skogen #helandeskog #magi #odla

Av Sarplaninac - 25 februari 2020 18:09

I skogen om eftermiddagen. Rastlösa själar får utlopp för sin energi. Ljudlösa tassar mot marken, trädens stammar speglar sig i sjöarna, och frånvaron av Grånos ekar mellan träden. Idag är hon inte här.

Regnet faller över oss där vi går.

Min äldsta följeslagare, hon den uråldriga kloka, känner ingen tveksamhet idag och hon leder oss rakt in i skogen, låter den sluta sig omkring oss.

Dess uråldriga kraft är helande.

När vi kommer ut igen, är jag inte längre densamma. Något är förändrat.

#australienshepherd #aussie #skogen #helandeskog #magi #grånos #

Av Sarplaninac - 25 februari 2020 07:31

En natt i allt det gröna, den magiska skogen med Grånos och vänner. Kattugglans ödsliga rop, lätta tassar över marken, rådjuret i gläntan stannar upp, lyfter huvudet vädrar i luften, och betraktar oss för ett kort ögonblick med sina vackra ögon innan hon sen sätter av i språng inåt skogen, och luften är fylld med magi.

 

Jag  vaknar i min egen säng,  en liten pälsboll ligger tätt intill på var sida om mig, tills  morgonen gryr och jag släpper ut de små i ett landskap klätt i vitt.

 

#drömmar #valpar #aussie #australienshepherd #Sagor #älvor

Av Sarplaninac - 24 februari 2020 22:14

Nu beger vi oss till drömmarnas land, och möter Grånos. Hon tog med sig en bit av mitt hjärta, och den allra yngsta flickan, hon med det lockiga håret och runda kinderna.



Den lilla sträckte ut sin knubbiga hand mot Grånos, lade den på hennes manke, sedan gick de tillsammans, sida vid sida mot ljuset, och lockarna dansade på flickans rygg, och Grånos päls hade en sällan skådad lyster.

#australienshepherd #aussie #puppies #valpar #ljuset #grånos

Av Sarplaninac - 24 februari 2020 14:57

Sol över trädkronorna idag. Fågelkvitter, en aning kylig luft med en känsla av en annalkande vår.

   

Den lilla älvflickan gick med oss idag igen, och för första gången kunde jag ana hos henne, skymten av ett leende, när hon såg på oss, lite under lugg.

 

Idag följde ryggsäcken med, och en thermos med kaffe. 

 

Min äldsta följeslagare tog med de yngre på lite upptäcktsfärder i omgivningen, medan vi avnjöt årets första kaffe i skogen.

   

Sen sov de yngsta ute på gården, tätt tillsammans.

 

#Australienshepherd #Aussie #Skogshundar #Skogsälvan 

 

Av Sarplaninac - 24 februari 2020 12:52

 

Vårsol och kärlek på fyra ben.

 

#australienshepherd #kärlek #hundar #valpar #vårsol

Av Sarplaninac - 24 februari 2020 07:01

Elden sprakar hemtrevligt i kaminen och värmen sprider sig i rummet, en blek vårsol kämpar sig upp bakom horisonten. 

Allting har stillnat idag, vinden liksom håller andan i väntan på att någonting ska ske, och frosten vilar vit på marken.

   


En av mina yngsta följeslagare har jagat nattmaran på flykten, med sitt lilla huvud över min hals, den mjuka pälsen som kittlar  i ansiktet, sprider hon lugn, helar och  driver nattens demoner ut i ljuset, där de löses upp och försvinner i ett ingenting, och jag är redo att möta dagen.

 

#älvan #australienshepherd #aussie #skogen #skogsälvan #nattmaran #valparna

 

Av Sarplaninac - 23 februari 2020 18:13

När valparna vaknat, var vi tillbaka i skogen. 

 

I början av vår väg föll ett lätt regn över oss, men sedan blev vädergudarna plötsligt välvilligt inställda, och lät solen komma fram.

 

Den lilla flickan var med idag, en äldre version av henne. I bara en tunn klänning, barfota, och med det glänsande, långa håret  långt ner på ryggen, är hon älvlik. Men jag kan inte nå henne, hon glider undan, bort från mig och in mellan trädstammarna. 

 

 

Änglahunden vakar över oss, följer varje steg vi tar.

 

Genom mossmarker,  mjuka stigar, och  över vattendrag, så når vi till sist vår destination.

 

 

Här står tiden stilla, och skogen håller andan av vördnad. Platsen är magisk och här ska jag och mina följeslagare befinna oss vid nästa fullmåne.

 

 

 

   

Idag är min dotter en av följeslagarna..


#australienshepherd #aussie #skogen #älvaniskogen #fyraföljare #änglahund #magiskskog

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<<
Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards