One in a million

Alla inlägg den 29 februari 2020

Av Sarplaninac - 29 februari 2020 18:01

Ibland kommer den över mig, saknaden. Träffar mig rakt i hjärtat så det blir svårt att andas, och det gör fysiskt ont.
Min älskade, älskade Grånos, vad livet känns ensamt utan dig. Somliga stunder är svårare än andra.



Sen har vi de små glädjespridarna.

Lilla tjejen, envis, egensinnig, självständig och så lik Grånos. Hon skäller precis som henne dessutom, samma gälla skall, som kan spräcka trumhinnor och krossa glas.
Hon är svårmotiverad, men inte svårlärd. Det ställer bara högre krav på mig att motivera henne och lyckas väcka hennes intresse.
Hon är en lugn och godmodig liten tjej som sover hela nätterna utan ett pip.

Så har vi brorsan då. En stor och lite klumpig hund som ofta, snubblar över sina egna tassar, dyrkar marken jag går på och har ögonen fulla med hjärtan, som min bästa vän säger.
Villig och alltid redo att vara tillags, lär sig nya saker på 30 sekunder och behöver inte motiveras alls. Han går i mina hasor hela dagarna och bara ber om att jag ska göra något med honom.

Dock är han en riktig nattmarodör som härjar på nätterna, piper och tycker att vi självklart borde gå upp 03:45 och sätta igång med träning eller lek.

 

 

Dottern och min äldsta gamla tant. Min allra finaste, kloka själ. Hon tar hand om valparna, hjälper mig att fostra dem, och är en stabil punkt.

Dottern har kommit från kaos och destruktivitet, börjat om på nytt här i skogen, långt borta från alla oroligheter och negativ påverkan. Det märks att det gör henne gott, livet i skogen och med djuren. Hon har landat här nu. 

   

Jag känner stor tacksamhet och glädje, över hur allting blivit ändå. 

   


#australienshepherd #sorgeneftergrånos #sorgenefterhunden #valpar #magiskskog #helandeplats 

Av Sarplaninac - 29 februari 2020 06:27

Lilla tjejen sover hela nätterna igenom, medan hanen är riktigt stökig. Inatt var inget undantag, först vid fyratiden och sen vid fem var det dags igen. Halv sex gav jag upp tanken på vidare sömn, gick ner och satte på kaffet.

Det blir många tidiga morgnar uppkrupen i soffan med kaffet framför en bra serie. Ganska mysigt faktiskt, och all den glädje, all den kärlek och positiva energi de fyller huset i skogen med, det uppväger med råge sömnlösheten vissa nätter.
Kärlek...

#australienshepherd #aussie #puppies #valpar #sömnlös #valpnätter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<<
Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards